הילוך שישי, עוד מראשיתו, דוגל בחדשנות ובהנעת השוק, לכן המותג סובארו מתאים לנו. סובארו חרטו את החדשנות על דגלם ומוסיפים להפתיע לאורך שנים, מימי הרכב הראשון סובארו 1500 ועד סובארו לבורג החדשה תפיסת המותג הולכת יד ביד עם תפיסת עולמנו.

מנוע בוקסר

מנוע בוקסר הוא אחד מסימני ההיכר הבולטים של סובארו. מיקום המנוע הוא אורכי בתצורה אופקית, ומהווה חולייה מרכזית במערך המכלולים הייחודי של סובארו.

הנאמנות לתצורה ייחודית זו נובעת מתרומתו להתנהגות הרכב וליציבותו, המושגים בזכות מרכז הכובד הנמוך, ממדיו הקומפקטיים, צורתו הסימטרית ומשקלו הנמוך.

בנוסף מציע הבוקסר איזון מופתי, פעולה חלקה וצליל אופייני המושגים בזכות הפעולה הנגדית של הבוכנות.כל אלו הפכו אותו לחביב על יצרני מכוניות ספורט רבים, ביניהם: פרארי (בדגמי עבר) ופורשה.

סובארו מאמינה כי לשם הפקת הנאה מירבית בנהיגה יש להשתמש במנוע הבוקסר. מנוע זה, שהוא בעל תצורה הממקמת את הבוכנות משני צדי גל הארכובה בזווית של 180 מעלות, מעניק תועלות מרובות.

מנוע הבוקסר מהווה יחידת כוח אידיאלית מכיוון שהבוכנות המנוגדות מבטלות באופן הדדי את הרעידות ומעניקות איזון מעולה לרכב. כתוצאה מכך, ביצועי המנוע חלקים יותר בכל טווחי המהירות – ללא צורך בגל איזון – וגם הנהג מקבל תגובה ללא מתחרים.

היתרונות הבאים הם הגודל והמשקל. ראשית, פירושו של סידור הבוקסר הוא כמובן מנוע קצר יותר ונמוך יותר מאשר מנוע טורי רגיל. בנוסף, הוא בעל צורה קומפקטית יותר, משקל נמוך יותר, ואפשר להתקינו במקום נמוך יותר בשלדה. התוצאה הכללית היא מרכז כובד נמוך ואיזון שלא ניתן להשיגם עם סוגי מנועים אחרים.

boxer_ass3

awd_pic

AWD – הנעה כפולה קבועה

סובארו שינתה את הדרך בה העולם נוהג, זאת עובדה. ובהילוך שישי סובארו דואגים להמשיך ולהיות חלק מהשינוי המתמשך ומההשראה.

סובארו קיבלה השראה באליפות העולם בראלי (WRC), ופיתחה מערכת המשלבת ביצועים ובטיחות בקונספט ייחודי של מערכת הנעה לכל הגלגלים (AWD) . מערכת אשר תחזיר לנהגים באשר הם את  ההנאה האמיתית בנהיגה. שילוב יוצא דופן של מנוע בוקסר ומערכת הנעה הכפולה של סובארו (AWD) יכול לספק רמה עולמית של עידון ובטיחות על הכביש.

AWD מערכת להנאת נהיגה צרופה –

סובארו מאמינה שמכונית חייבת להיות מהנה לנהיגה והנאה לא חייבת לבוא על חשבון בטיחות, ניתן לשלב נהיגה בטוחה ומהנה ללא פשרות.

השילוב המאוזן של מנוע בוקסר קומפקטי, העשוי כולו אלומיניום ובעל מרכז כובד נמוך, עם מערכת AWD ומערך בעל סימטריה אורכית, מיועד להעניק חווית נהיגה טובה. מיקום רכיבים כבדים כגון תיבת ההילוכים בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים, משיג חלוקת משקל אידיאלית והתוצאה היא יציבות מאוזנת להפליא, כך שכל נהג יכול להפיק מקסימום ביצועים בכל מהירות ובכל תנאי דרך, תוך שמירה על ביטחון מוחלט והנאה צרופה!

 

AWD מערכת לבטיחות אקטיבית –

ביצועים יעילים חייבים להיות ביצועים בטוחים. זה מה שעושה את סובארו מהנה כל כך לנהיגה. האחיזה והיציבות הטבעית של מערכת AWD מעניקים עדיפות להתחמקות מתאונות. אולם גם במקרה של התנגשות בלתי ניתנת למניעה, המבנה בעל המסגרת הישרה והמנוע המורכב לאורך המכונית סופגים את הפגיעה ביעילות. למעשה, המנוע עצמו מתוכנן להידחק לאחור אל מתחת לרצפת הרכב כדי לצמצם ככל האפשר את הנזק בתוך תא הנוסעים. הבטיחות הפסיבית והאקטיבית מכוסים מכל זווית אפשרית, הנדספת האנוש המעולה מבטיחה שכל הנוסעים ברכב סובארו יזכו לביטחון מרבי.

 

הבדל בין 2WD למערכת AWD של סובארו, מדוע דרושה מערכת AWD קבועה לנהיגה בכביש ?

ללא צל של ספק, מערכת AWD היא המערכת האידיאלית להגברת הבטיחות בנהיגה.

כלי רכב בעלי הנעה לשני גלגלים (2WD) כגון הנעה קדמית או הנעה אחורית מנצלים רק שניים מתוך ארבעת הגלגלים. מערכת AWD, לעומת זאת, מנצלת את כל ארבעת הגלגלים. היא מעניקה אחיזה מוצקה יותר ומציעה יציבות נהיגה מוגברת לא רק על כבישים מכוסי שלג או בעלי משטחים גרועים, אלא גם על כבישים סלולים רגילים.

 

AWD – נתון: כוח החיכוך המרבי של כל צמיג הוא 30 כ"ס; הספק המנוע הוא 100 כ"ס. הספק המנוע מחולק לארבע, עבור ארבעת הגלגלים המונעים. כלומר, לכל גלגל מגיעים 25 כ"ס, הרבה מתחת לרמת הסף של הגלגל.

 

2WD – נתון: כוח החיכוך המרבי של כל צמיג הוא 30 כ"ס; הספק המנוע הוא 100 כ"ס. הספק המנוע מחולק לשניים, עבור שני הגלגלים המונעים. כלומר, לכל גלגל מגיעים 50 כ"ס, העולים על כוח החיכוך של הגלגל ב-20 כ"ס. התוצאה היא שהגלגל מסתחרר.

שילדה סימטרית

סובארו מיישמת את ערך ההנאה הבטוחה באמצעות תצורה פשוטה בעלת סימטריה רוחבית. בחברה  פיתחו תפישה ייחודית הנקראת: " ACTIVE SAFETY, ACTIVE DRIVING". תפישה זו מעמידה את היכולת הדינאמית בראש סדרי העדיפויות לטובת בטיחות אקטיבית מקסימאלית, ושליטה מלאה של הנהג ברכב; לכן, לרכבי סובארו מרכיבים בסיסיים שונים משל רכבים אחרים ובמרכזם נמצא מערך המכלולים הסימטרי או מבנה שילדה סימטרי.

מנוע בוקסר – מערכת AWD סימטרית. התכונה העיקרית של מערכת ההנעה לכל ארבעת הגלגלים – AWD של סובארו היא התצורה.כל הרכיבים העיקריים, ממנוע הבוקסר השטוח האורכי ועד לתיבת ההילוכים, תיבת ההעברה, גל ההינע והדיפרנציאל האחורי, מסודרים בקו אחד, בתצורה בעלת סימטריה רוחבית.

כל זה מעניק את האיזון הנאוטרלי שהוא חיוני להעברת משקל הן לרוחב והן לאורך, המעניק הנאת נהיגה מוגברת ונהיגה משופרת.

ניתן לראות שכל הרכיבים הכבדים כגון תיבת ההילוכים, תיבת ההעברה, וכו' מסודרים בתוך בסיס הגלגלים של המכונית. דבר זה מבטל שלוחות בלתי רצויות של רכיבים אלו מלפנים ומאחור, מפחית את מומנט האינרציה הקשור להיגוי ומשפר בצורה מרהיבה את ביצועי הנהיגה של המכונית עצמה.

siment_ass התמונות להמחשה בלבד. ט.ל.ח

LINEARTRONIC

LINEARTRONIC

תיבת הילוכים LINEARTRONIC פירושה תחושת נהיגה חלקה לחלוטין ללא תחושה של העברת הילוכים (Lineartronic Continuously Variable Transmission) דהיינו עבודה רציפה ללא שינוי בתיבת ההילוכים. תיבת ההילוכים הרציפה מחוברת בצורה אורכית למערכת AWD ומשתמשת בשרשרת במקום ברצועה, שילוב המעניק טווח יחסי העברה גדול יותר, משפר את הביצועים ואת החיסכון בדלק, מעניק תגובות מהירות יותר ללחיצה על דוושת ההאצה ומידותיו הקומפקטיות תורמות להגדלת מרווח הרגליים בתא הנוסעים.

תיבת ההילוכים LINEARTRONIC מאפשרת למנוע לפעול בתחום הסל"ד המועדף בכל מהירויות הנסיעה, ומעניקה שילוב של עוצמה ושל חיסכון בדלק והיא מכווננת גם להעניק תגובה מיידית לכל לחיצה על דוושת ההאצה. ( קיים בדגמים – XV, FORESTER, OUTBACK, B4, IMPREZA)